Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).
Brytyjski bat na piratów
19 sierpnia 2008, 10:50Z Wielkiej Brytanii nadchodzą niepomyślne wieści dla piratów. Właśnie zakończył się tam pierwszy proces przeciwko osobie udostępniającej w Sieci grę, w wyniku którego pozwana musi zapłacić za swój czyn.
Jak chroni przed nowotworami?
21 maja 2009, 11:28Osoby z zespołem Downa zmagają się z wieloma problemami zdrowotnymi, np. chorobami serca, ale rzadziej zapadają na niektóre nowotwory związane z występowaniem guzów litych, np. okrężnicy czy piersi. Ponieważ mają one trzy chromosomy 21., naukowcy od dawna starali się wytypować zapewniającą ochronę dodatkową kopię któregoś z 231 genów. Obecnie udało się w dużej mierze rozszyfrować mechanizm leżący u podłoża tego zjawiska.
Kobiecy dotyk zachęca do ryzyka
13 maja 2010, 08:00Kobiecy dotyk sprawia, że ludzie podejmują większe ryzyko finansowe. Psycholodzy tłumaczą, że w grę wchodzi skojarzenie z dotykiem matki, który w dzieciństwie zapewniał poczucie bezpieczeństwa i zachęcał do odważniejszego poznawania świata.
Uczony zmienia smartfony w "pluskwy"
18 stycznia 2011, 12:21Ralf-Philipp Weinmann z Uniwersytetu w Luksemburgu odkrył w smartfonach używających systemu Android oraz iPhone'ach dziurę, która pozwala cyberprzestępcom na uczynienie z nich urządzeń do podsłuchiwania właścicieli
Chcą bardziej restrykcyjnych przepisów dot. gier komputerowych
4 kwietnia 2012, 05:30Podczas dorocznej konferencji brytyjskiego Stowarzyszenia Nauczycieli i Wykładowców wezwano do wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów mających chronić dzieci przed przemocą w grach komputerowych
Microsoft wycofuje się rakiem
20 czerwca 2013, 11:11Microsoft ugiął się pod presją opinii publicznej i wycofał ograniczenia związane z nową konsolą Xbox One. Na oficjalnym blogu konsoli możemy przekonać się, jak olbrzymie ustępstwa firma poczyniła.
Krukowate rozpoznają liczby
23 czerwca 2015, 05:58Helen Ditz i Andreas Nieder z Uniwersytetu w Tybindze przeprowadzili badania, w czasie których wykazali, że krukowate rozpoznają liczby. Uczeni wykorzystali podczas eksperymentów czarnowrony, którym wszczepiono czujniki neuronów. Ptaki nauczono następnie grać w grę, a pozytywne wyniki nagradzano.
FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga
6 marca 2017, 13:57FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.
PDK – plastik przyszłości rozwiąże problem recyklingu tworzyw sztucznych?
10 maja 2019, 11:17Naukowcy z Lawrence Berkeley National Laboratory (Berkeley Lab) opracowali plastik nowej generacji, który można wielokrotnie poddawać recyklingowi, nadając mu różne kształty i kolory. Obecnie plastik, ze względu na to, że zawiera najróżniejsze dodatki jak barwniki, wypełniacze czy opóźniacze zapłonu, stanowi poważny problem, m.in. dlatego, że tylko niewielka jego część może zostać poddana recyklingowi.
